3.12.11

kipat günü

Altın günü olayını çözmeye çalışıyorum bir iki gündür. Eskiden evlerde toplanıp herkesin birbirine "kim daha hamarat"ı kanıtlamaya çalıştığı, kızlarını diğer kadınlara göstermek için her şeyi abarttıkça abarttıkları, para ya da benzeri şeyler toplayıp her seferinde başka birine verdikleri, gelenekselleştirilmeye çalışılan etkinlikler. Düşününce muhtemelen hayatta ve ekonomik özgürlükte geride bırakılmış kadının kendine bir sosyalleşme, kendini gösterme ve bir miktar kazanç elde etme yolu gibi de düşünülebilir belki. Sonuçta o düzen içerisinde her seferinde küçük küçük harcamalar yapılarak bir seferde ele yüklü bir miktar geçmekte falan filan. Aslında yararlı olabilirmiş bir açıdan ama bunu dedikodu, birbirlerini çekiştirme hatta hava atma gibi şeylerde kullanan sevgili insanlar en sonunda sıkılıp olguyu olduğu gibi dejenere etti sanırım. Artık kafelerde, restorantlarda hatta alışveriş merkezlerinde toplandıklarını görüyor, duyuyoruz. Belki ve hatta umarım eğleniyorlar, bir şeyler kazanıyorlardır bununla. Onlara mutluluklar dilerim eylemleriyle..

Konum bu değildi aslında, düşününce maddi anlamda insanların oldukça işine yarıyor olmalı bu durum. Sosyal getirisi de var tabii. Bu konsepti biraz daha değiştirebilir miyiz diye düşünüyorum işte şu iki gündür. Örneğin bir kitap günü düzenlemek gibi. Tutup insanlar birbirlerine kocaman kitaplar alsınlar değil ama öykü kitapları, kısa romanlar falan; insanların bilmediği ya da bilmesinin oldukça zor olduğu pek çok küçük kitap var piyasada. Ünlü olmayı pek başaramamış bu güzel kitaplar ancak şans eseri ellerine geçebiliyor insanların. Üstelik nispeten ucuzlar da. (Okumak istediğim kitapların bazıları çok pahalı bence..) Birinci el, ikinci el fark etmez. Dört beş kişi, ayda bir toplansa. Herkes bir kitap alsa ve birine hediye etse, o kişi her ay değişse. Her ay bir küçük kitap almak üzerinden dört beş ayda bir, dört beş kitabımız olur üstelik insanlar ellerindeki kitapları değiştirerek çok daha fazla şey okumuş ya da görmüş olabilirler. İstedikleri ama almaya üşendikleri(var böyle kitaplarım benim) kitapları alır ya da hediye edilirler mesela. Aldığınız kitap, kitabı verdiğiniz kişide zaten varsa o da kendisinden sonrakine verir kitabı bir sonraki buluşmada.
Sadece kitap alışverişi değil tabii, eline geçen onca kitabı düşünürsen sadece kitap muhabbeti yapabilirsin bir gün boyunca. Hatta okuduğun bir kitabı vermen şeklinde bile yapabilirsin bu durumu, böylece verdiğin kitabı tanıtabilirsin veyahut verirken için gitmez.(benim oluyor bazen, evet. tamam, biraz bencilim.) 

Neyse, fikrim geldi böyle. Kitap günü istiyorum ben. Kahvecide toplanıp kitap alıp verip kahve ve kitap sohbeti yapmak istiyorum. Fal da bakarım gerekirse. İnsanlara danışmalı ne derler böyle bir fikre diye..

Saçmalamalarımı dinlediğiniz için teşekkürler~

5 yorum:

  1. Bence harika bir fikir ve bunun uygulandığını da biliyorum. Kitap kulübü diyorlar buna. Beş altı kişi toplanıyor, herkes aynı kitabı okuyor, her ay bir kitap işte. Sonra toplanınca da kitap üzerinden sohbet ediliyor. İnternet üzerinden de forum siteleri aracılığıyla yapılıyor ama o sayfalara dokunup kahkahalar arasında yudumlanan kahve gibisi var mı hiç? Harika düşünmüşsün, tekrar söylüyorum. Yapmalı, yapılmalı . Ben çok uğraştım birkaç arkadaşımla böyle bir şey yapalım diye ama pek lafımı dinleyen olmadı. Seneye sınava gireceğimden, arkadaşlarım da öyle tabii, millet testle kafayı yemiş durumda. Oysa ne güzel olur böyle ayda bir, iki üç saat oturup güzel güzel sohbet etmek..

    Ne çok konuştum ben ! :D

    YanıtlaSil
  2. duymuştum kitap kulüplerini ama benim düşüncem biraz daha farklı ondan sanırım. ben toplanıp kitap hediye edelim falan diyorum aslında. (kitaplığıma baktıkça "az bunlar ya" diyorum da şu aralar ben) sahaflarda bekleyen bir sürü hüzünlü küçük kitap var, onlara kitaplık bulunmalı bence.

    ayrıca mutlu oluyorum ben yorum alınca insanlardan (:

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir fikir. Aslında kitaplarla ilgili her şey çok güzel. Geçen gün en yakın arkadaşımla (1000 km ötede kendisi) birbirimize kitap göndersek mi diye düşündüm. Gönderdiğimiz kitaplar hakkındaki düşüncelerimizi mektup olarak yazsak. Hem mektup yazmış olsak, hem birbirimize sevdiğimiz kitapları göndersek diye. O geldi aklıma. Böyle şeyleri uygulamaya sokmak gerek. :D

    YanıtlaSil
  4. böyle bir şey planlarsan gelmek isteyecek en az 5 kişi tanıyorum ben, biri ben

    YanıtlaSil