29.1.11

yürümekgerekuzunuzuniki

Yürümek, kaybolmak, gezmek, yeni şeyler görmek, düşünmek ve daha çok yürümek.. Düşündüm ben de, nerelerde yürümek güzel diye ufak bir liste çıkarayım dedim bildiklerimden:
Öncelikle İzmir'de yapılabilecekler:
-Karataş, Asansör ve o civardaki ara sokaklarda dolanmak çok eğlenceli mesela. İlginç binalar, garip sokaklar, yirmi yıl öncesinde kalmış gibi duran köşebaşları var. İnönü Caddesi üzerinden sahile inmek için rastgele bir araya dalıp aşağıya doğru yürümek yetiyor zaten.
-Sahil yolunun kendisi de güzel bir güzergah aslında. Göztepe civarından başlayıp Alsancak'a yürümüşlüğüm çoktur. İlginç şeylerle karşılaşılabiliyor yol üzerinde. Açıklaması güç, tamamen şans denebilir.
-Kemeraltı başlı başına bir labirent. Sürekli dolanmaktan ve kaybolmaktan ezberlediğim yerlerinin dışında hala arada bilmediğim sokaklarla karşılaşabiliyorum. Her dolanışın sonunda ya da başında yolumu bir şekilde Kızlarağası Hanı'ndan geçirmeye çalışmam ayrı bir olay tabii. Orası da güzel. Dur onu öteki madde yapayım.
-Kızlarağası Hanı'nın üst katındaki mücevheratçılar ve antikacılarda çok güzel şeyler bulunabiliyor zaman zaman. Etrafına serpiştirilmiş kahvecilerin hepsinde yapılan kahvenin tadı farklı neredeyse.. Dibinde balıkekmek yiyecek güzel yerlerin oluşu da ayrı bir şey tabii..
-İnciraltı sahili sessizliğe yaklaşışıyla oldukça güzel ama biraz uzak yalnızca.
-Alsancak'ın ara sokakları eski kitapçıları ve garip dükkanlarıyla erken gidilmiş buluşma zamanlarımı geçimem için oldukça elverişli olabiliyorlar.
-Karşıyaka taraflarına çok çok az geçmişliğim var ama Karşıyaka sahilinde dolaşmak da oldukça hoş aslında. Vapurla Karşıyaka'ya geçip bir sonraki vapurun gelme zamanını beklemek oldukça hoş olabiliyor.
-Geçenlerde Göztepe'den bisiklet alıp sahilde biraz sürüp arabalı vapurla karşıya geçip gezinmiştik. Oralarda güzel yerler var ama bunların ayrıntıları bana sır kalsın artık..

Her insanın olduğu gibi benim de bir iki kendime özel ve öyle olmasını sevdiğim yerim var tabii. Bencillik yapıp burada paylaşmamayı seçiyorum onları. Olsun.

Bunun dışında İzmir'den doğru yapılabilecekler de oldukça fazla. Mesela otogardan Selçuk'a ve oradan Şirince'ye geçebiliyorsunuz veya Üçkuyular civarından Seferihisar'a kalkan otobüslere binip oranın küçük ve sevimli ilçelerine gidebiliyorsunuz, zamana kıymıyorsanız Didim'e gidip gezebilirsiniz bile mesela.. Eğlenceli oluyor hepsi.

İyi tatiller! Ben bir süre daha üşeneceğimden bari siz yapın yerime!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder