27.1.11

ivedealthecardsasameditation

Kendi geleceğini okuyamayan bir falcıdan ne beklenir ki sanki? Tüm kartları, kitapları, taşları ona düşman.. Belki de normaldir ama, kendi falına bakamayacağı söylenir kişinin, uğursuzluk getirir denir. Kendi kahvesini açtırmazlar kimseye mesela bazı yerlerde. Tersi, kötüsü çıkar diyeni bile duydum sanırım. Aç kartları! Kupa beşlisi, yıkılan kule, ay, kılıç dokuzlusu, büyücü ama ters.. Devamına ya da anlamaya çalışmaya gerek bile yok. Bırak, kendi ilerlesin kader..

Shape of my heart çalıyor zihinde ama playliste dahil olmayan şarkılardan o. Mojave 3 ile devam ediyoruz o zaman. Mesela Mercy önce, sonra She Broke You So Softly (ama sadece adından dolayı bu) ardından Prayer For The Paranoid sonrasını foobar2000 kendi bilir..

İskambil kartlarını alıyor bu sefer, eski bir arkadaş hatırlanıyor tüm kartların anlamlarını ezbere bilen. Üç kart çekiyor rastgele, bir şeyler çıkıyor. Aynı kartlar mı diye bakmıştı aslında sadece. Destede bir tane bırakınca bile fal için çektiği o kartlar. Geçmiş demek ki o dönem. Küçük bir fal açıyor bir dilek dileyip. Çıkmıyor. Dileği değiştirip tekrar deniyor, fal açılmak üzereyken dileğini hatırlamadığını fark ediyor ve bırakıyor kartları. Avuçlarına bakıyor, kimsenin el falı bakmaya yanaşmadığı ve kendisinin bir türlü nasıl bakıldığını öğrenemediğini hatırlayarak. Gülümsüyor geçmişteki bazı ufak anılara. Anılar geldikleri gibi sessizce gidiyorlar. Böylesi en iyisi zaten, bu nedenle iyi anlaşıyor o anılarla.

Fal baktırasım geliyor, uzun uzun gelecekten bahsetsin birileri hakkımda bir şey bilmeden ama doğru düzgün şekilde.. Başarısız ve işini bilmeyen falcılar çok sıkıcı oluyorlar. Fal bakasım geliyor zaman zaman ama korkuyorum yakınlarımın geleceklerine bakmaktan. Kötü şeyler söylemekten, görmekten. Geleceği bilmediğimiz sürece değiştirebiliyoruzdur belki de, bilince değiştirilebilirliği gidiyordur belki.. Bilemiyoruz doğrusunu. İçgüdüler ve inançlar.

Hem o minik mum büyüleri hiç de işe yaramıyor bence..

Arcana Major XVIII. Görünüşüne ve kara ününe rağmen ne güzel kart aslında bazen. Eskiden sever ama anlayamazdım anlamını, uyduramazdım kendime. Desteyi karıp en üste güzel kartları sıralıyorum. Sözcüklerimi bitiriyorum..

3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Kitaptan anlamlarına bakarak tarot bakıyodum bi ara, kendim de dahil kime baksam kartlarda çıkan geçmiş ve şimdiki zaman gerçek hayatla paraleldi. Geleceğin çıktığını görmedim ya da o geleceğin çıktığını beklemeye sabrımız yoktu, belki de aklımızda tutmadık.
    Bir de galiba o kartlar kimilerinin eline yakışmıyor, benim gibi.

    YanıtlaSil
  3. tarotun olayı ders vermesi ve yol göstermesidir bence. şimdiyi ve geçmişi anlatması daha iyidir diye düşünürüm ben hep bu nedenle. belki biraz yakın gelecek falan.

    YanıtlaSil