22.1.11

günler ve tekrarları

Bir şeyler ne zaman önem kazanır ya da ne zaman kaybederler o önemi? Mesela mil taşlarını çok severim, konsept olarak bile. Yıl dönümleri, doğum günleri, özel tarihler falan.. Hani anneler günü olayına sadece o gün mü hatırlayacaksınız diye karşı çıkanlar vardır ya, o gün herkesle birlikte hatırlamanın nesi kötü onları? Neyse, mesela yıl başını ve doğum gününü nasıl geçirirsen öyle geçeceğine dair olan gereksiz ve aptal umudu hep taşıyorum. Mutluyum o umutla ben. O günleri güzel geçirmek için elimden geleni yapmaya çalışıyorum falan. Bu seneki yeniyıl mesela ama dur, bu seneki yılbaşını saymamalı mı yoksa.. Neyse, o başka bir hikaye.

Aslında her sene bunun hem olabilen hem de olamayan bir şey olduğunu gösteriyor bana bir şekilde. Örneğin önceki sene yeni yıla nasıl girdiğimi net hatırlamıyorum, garip bir geceydi zaten. Hatta o gün inanılmaz garipti ama neyse. Yılbaşına girdiğimiz zamanı kaçırdık falan. E geçen sene de böyle geçti denebilir. Spontane, hızlı vesaire vesaire.. Aynı zamanda geçen sene sarhoş girdiğim yılbaşı ile senemin hiç alakası yoktu. Hep aklı başında gezmek zorunda kaldım bir şekilde. İronk.
Bu seneyse hiç kimsenin tamamını bilmediği bir sürü sorunu atlatıp o an için gerçekten güzel denebilecek bir yeni yıla giriş yaşadım, huzurlu ve mutluydum. Ne oldu, yarım ay sonra bunların hepsinin boş ve bir daha aynı şekilde olmayacağını öğrendim. Başka ne var, belki senemi gezenti ya da ilginç ortamlarda geçiririm buna göre. Belki sadece kılıf uyduruyorumdur her geçen senede "aslında yılbaşını böyle geçirmemle seneyi şöyle geçirmem bağlantılı" diye. Ama dedim ya, bu bir umut ve ben bu umudu seviyorum. Yaşanılabilir ve uğraşmaya değer kılıyor anları benim için.

Doğum günleri ayrı bir konu. Benim doğum günüm, benim için önemlidir. Başkaları önemsemiyorsa onlarınkini önemsemeyebilirim mesela. İnsanlar mutlu olmalı ama doğum günlerinde, doğum günü de yılbaşı gibi; nasıl geçerse öyle devam edebilir. Neden olmasın? Saçma inançlarım var benim de, evet. Neyse; tamam, bu seneki doğum günüm abuktu benim ve tercihlerim yüzünden ama onu iyi yapmak için bir sürü şey deneyip kafa üstü düşünce vazgeçilebiliyor. İnsanların doğum günlerini neden önemsemediğini ya da normal gördüğünü de anlamıyorum. Sonuçta pek çok insan benim anlamadığım sayma ve sınıflandırma huyuna sahipken bunu kendine yapmaktan kaçınabiliyorlar nedense.
Başka bir gariplik de bir gün önce ya da sonra, tatile denk getirip falan kutlama olayı. Bence bir anlamı olmuyor öyle olunca mesela. Doğum günü dediğin şey tek gün, niye onu değiştirmeye çalışıyorsun ki? Zaten genelde o birileri tarafından seçilmiş bir şey de olmuyor, kendiliğinden gelişiyor.

Günler önemlidir, üstelik onları iyi ya da kötü yapmak kişinin kendi elindedir. Uzun bir uğraş sonrası perşembelerim üzerindeki laneti kaldırmayı başarmıştım mesela.(ki umarım hatırladım diye geri gelmez şimdi) Günü iyi ya da kötü hale getirmek sizin elinizde değilse birileri sizinkinin seyrini değiştirmek için cidden çok uğraşmış demektir. Saygı duyun o insanlara, çok azimliler demek ki..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder