25.1.11

boş bu bardak

"Bardağın yarısının dolu mu yoksa yarısının boş mu olduğu içindeki kahve miktarına değil ne kadar kahveye ihtiyacın olduğuna bağlıdır. Bakış açısı yok, felsefe yok, kahve var.." dedi yarısı boşalmış bardağın ikinci yarısını boşaltacak ilk yudumunu alırken. "Bir ağrı kesici daha almalıyım.." diye homurdandı. "Dahası senin için zararlı, yeter." dedi kadın. Adam hoşnutsuzca baş ağrısından şikayet eden bir iki sözcük mırıldandı ama anlaşılmadı. Bir süre sessizliğin ardından başını kadına doğru kaldırdı, onun gözlerinin içine baktı ciddiyetle. Kararsız bir yutkunma sonrası sert bir ses tonuyla sözüne başladı "Eğer bir gün, olur da zombiye dönüşürsem beni vur." Cümlenin başında endişeyle gözleri büyüyen kadın cümlenin ortasında uzandığı kağıt tomarıyla adamın kafasına vurdu öfkeyle. "Sersem! Ben de dinliyorum ciddi ciddi! Uyuz!" Adam darbelerden kaçmak için kollarını kafasına siper etti kıkırdayarak. Sonunda durup kendi kahvesini alıp yudumladı ve "Canın çok sıkıldıysa bir şeyler yapsana?" dedi. "Aslında en son ne zaman vapura bindiğimi hatırlamıyorum sanırım. Bir ara yapıp kafa dinleyebilirim gibi." diye mırıldandı adam. "Vapurların nesini sevdiğini anlamıyorum doğrusu. Sıkıcılar, aynı yolda gidip gelmeye mahkumlar vesaire.." dedi kadın. Anlamadığı belliydi bakışlarında. "Rüzgarın yüzüne vuruşu, suyun üzerinde ilerlemek, vapurun motorunun o sesi, köpükler, her şeyi geride bırakmak gibi. Anlatabileceğimi sanmıyorum. Dinlendirici, rahatlatıcı, huzurlu. Bir o kadar da garip ve tuhaf." dedi, duraksadı ve devam etti kadın ona aynı anda eşlik ederken "Hayat ne tuhaf, vapurlar falan." Gülüştüler birlikte. Adam gülmenin şiddetiyle sancıyan başını tuttu, kadın ayıplar gibi cıkcıkladı. Birbirlerine baktılar, adam şarkıyı değiştirdi.

3 yorum:

  1. Kadınlar ne ciddi bu açıdan bakınca, belki hepsi değil. Yok yok yada hiçbiri öyle değil de tatlı bir uyuşmazlık olsun diye öyleler.
    Yalnız... Sanırım migren sorunun var yada hikayedeki gerçeklik mi sadece bilemiyorum. Ama şayet varsa ağrı kesici ve kahve de çözüm değil,kötü bi durum, bilirim.
    (:

    YanıtlaSil
  2. latrenu hep ciddi aslında sanırım hatta kendisinin varolma nedeni de buydu galiba. uzun zamandır onunla ilgili bir şey yazmamıştım, zor oldu tekrar hatırlamak başta.

    migren konusunda da ergafein hayat kurtarıcı bir ilaç olabiliyor aslında ama hikayedeki baş ağrısı kurgu gibi. onunki geçiyor en azından hikaye bitince ama, benimki olduğu yerde halen daha..

    YanıtlaSil
  3. Latrenu benim okumadığım zamanlardandır belki, bilmiyorum o yüzden.
    Ve o geçmeyen baş ağrısı 3-4 yıldır bana da musallat, sadece uykuda, kendi günlük hikayemi noktaladığım anda huzur buluyorum sanırım.

    YanıtlaSil