16.1.11

bir 'gloomy sunday'

Rüyanda cenneti görüp dünyaya uyanırsın ya hani; öyle aynı. Rüyanda gördüğün şeyin ne kadar güzel olduğu önemli değil aslında. Azıcık bile güzelse o rüya yaşamından, üzülürsün uyanışına. Üzülmüşlüğüm azdır uyanışlarıma, hoşlanmam rüyalardan. Daha da sevmeyesim geliyor zaman zaman rüyaları çünkü o gördüklerime ulaşamayacağım asla. Olmayacak. Rüya yalnızca.. Yalnızca rüya..

Anlattı:

"Bir savaş vardı rüyamda. Kan ve ceset parçaları görmedim belki, barut kokusu duymadım belki ama bir savaş gördüm. Ben, kendimdim ve savaşıyordum. Hayatta kalmaya çalışıyordum. Hayır, bu dünyadaki yaşama savaşı gibi değil; orada bu dünya yoktu. Bir dünya yoktu hatta, tek bir şey vardı ve onun için savaşıyordum. Başka hiç bir şey yoktu o rüyamda. Dökdüğüm terlerdi kanım. Yorgunluğumdu yaralanışlarım. Pes etmeyişim, umudumsa belki gerçeklikten uzaklaşmışlığım belki de zihnimin yok olan kısımlarının çokluğuydu. Cesur ve inançlıydım belki sadece. İnatçıydım belki sadece..
Pes etmeyişimi, pes edip yere düşüşlerimde bile hala ileriye bakışımı gördüm. Aklım başımda, davranışlarım kontrolümdeydi aslında. Uzundu rüya, hatırlamıyorum aslında çok fazla. Bittiğinde, önce yere düşmüş düşmanımı kaldırdım ve ödülüme uzandım. Hainlerimle tokalaşıp helalleştim. Mutluydum ve uyandım. Uyandığımda uzunca bir süre gerçekliğe alışamadım ama sonra, gerçek yüzüme çarptı."

Sesinin titremesini bekledim anlatırken ama sesi sert, soğuk ve belki duygusuzdu. Bant kaydıydı anlatışı, gerçek benliği zihninde tekrar izliyordu rüyanın muhtemelen yarım yamalak kalmış bir kaydını. O sarıldığı rüyaya tüm benliğini vermişti ki dışarıya sadece mekanikleşmiş refleksleri kalmıştı. Sustuk sonra. O daldı, ben dağıldım.

"Biliyor musun? Hani uyanık zaman düşlerimden olsa, aldanmışlıklarımdan ya da inkarlarımdan olsa tamam da; uykumda, en zayıf anımda, kendi gerçekliğimde yaralandım ya böyle.. O kötü en çok işte.."

Melankolisi geri geldi sesine, söyleyecek bir şey bulamadım. Sözüm yoktu, saygı gösterdi. Sustuk, bitti.


*gloomy sunday'ın kaçıncı çalışı bu, bilmiyorum..*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder