23.12.10

ne ile yıkayınca temizleniyordur ki ruh?..

Dinginliğe ulaşmak için arı bir ruha sahip olmanın gerekliliği ve dinginliğin insanın önündeki engelleri aşmasına yardım edeceği üzerine bir şeyler söylendi, ne kadar ironik geldi anlatamam. Ne ruhumun olduğuna (ruhlara inanmıyorum değil, ruhumun olduğuna inanmıyorum pek sadece. kişisel bir durum yani) ne de dinginliğin yolunun onu arındırmakta olduğuna inanmayı başarabiliyorum. O işe, o kadar işe yarayan bir dinginlik varsa da bunun yolunun ruhtaki kötülükleri temizlemek olması inandırıcı gelemiyor. İki cümle arasında uzun uzun düşündüm aslında ama yok yani, çok garip. Üstelik nasıl bir kir ki bahsettikleri? Kıskançlıklar, kinler, hırslar, haksızlıklar, takıntılar, korkular belki kararsızlıklar.. Ne çok 'k' varmış böyle. Nasıl kurtulunur ki bunlardan? Ya da tüm bunlardan kurtulunca ben hala ben olur muyum? Ama düşünüyor bazen insan, huzurlu bir süreç geçirdikten sonra daha iyi hisseder ya kişi kendini. O huzur anlarında tüm bu k ve benzerlerini düşünmezsin zaten, kısa süreli kurtulmuş sayılabilirsin. Acaba bahsettikleri bu tarz bir şey mi?..

Aslında kafamı asıl kurcalayan soru, cennetin yolunu görsek tanır mıyız yoksa o olmadığını düşünebilir miyiz?..



Odamda bir poşet buğday var, bir ara Konak'a gidip güvercin beslemek istiyorum. Ardından vapura binmek amaçsızca. Belki Alsancak'da sıcak bir kahve ya da sıcak şarap içmek. Muhabbet edilebilecek birilerinin eşliği. Bir iki sahaf kurcalamak ve güzel kitaplar bulmak. Bunları yapabilsem ruhum biraz temizlenebilir belki mesela. 

2 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. doğrusu hiç bilmiyorum blogunu nasıl bulduğumu, sabah bayağı dolandım blogger'da. orada burada next blog tuşuna basmak, onun bunun izleyenlerinin blogları hatta onların da izlediği bloglar falan filan derken gezdim bolca. o arada rastladım. bir de bence bloglarda müzik olmasın. olacaksa da çalmadan önce uyarsın. ne alaka bilemedim tabii ama neyse;
    ha, o buğday atıldı gitti ne yazık ki ben bu işi yapmayı unuttuğum/ertelediğim için. ama bir gün bunu telafi edeceğim muhtemelen kendime ve güvercinlere.

    YanıtlaSil