2.11.10

günahkarım

en büyük günahım bencillik şu hayatta. bencilim ben, evet. yedi katlı cehennemin katlarından bencillik konseptli olanında yanarsam şaşırmam ben bence. bakın, bence işte. neden mi bencilim? her şeyim bencillik. mesela sırf bencillikten gülümsesin insanlar istiyorum. bazısının gülümsemesi çok eğlenceli çünkü. bazısı var mesela, inanıyorum ki onlar(ya da o) gülümsediğinde daha iyi gidiyor hayat. üzülsün istemiyorum insanlar mesela bencilliğimden. çünkü huzursuz, üzgün insanlar rahatsız ediyor beni. insanlara yardım ederken onların bana iyi gözle bakabilecekleri olasılığını düşünüyorum hep, çünkü yardım ederken iyi olmaya çalışır insan; sadece iyi görülme ihtiyacımdan yapıyorum tüm yardımlarımı. bencilim, çok bencilim.
öyle bencilim ki kızamıyorum. çünkü kızarsam ben sanki her şey ters gidiyor, yanlış şeyler söyleyip başka şeyleri bozup kendime zarar veriyorum. bencilliğimden ve kendimi düşünmemden kızamıyorum bile.

belki de asıl günahım kibirdir. ego, kendini beğenmişlik. evet, ukalayım. ukalayım çünküğ;....

3 yorum:

  1. Zaten insanlara kendimizi en iyi halimizle göstermeye çalışıyoruz. 'İyi bilirler', ama hangilerine gerçekten samimiyim orası muamma. Herkes öyle, kendi çıkarımız, mutluluğumuz önemli. Kimseyi mutlu etmek amacım değil, sadece ben, benim önemli olan.

    YanıtlaSil
  2. Güdülerimize karşı gelemiyoruz. Bencillik hayati bir ihtiyaç.
    Sahi fedakarlık diye bir şey var mıdır acaba?

    YanıtlaSil
  3. bencillik tuhaf şey. her şeyi bencillikle açıklayabilirsin aslında, ondan da kaynaklı. bakış açısı. mesela bir insanın gülüsemesini istemek. bunu kendin için isteyebilirsin. ama birini gülümsetmeye çalışmak aynı zamanda bencillikten uzak da bir şeydir bence.
    aradaki gülümsetmek için yapılabilecekler ya da gülümsetme yoluyla sonradan oluşabilecek olasılıkları hiç hesaba katmadan. saf, mutlu bir gülümsemeden bahsediyorum. yani mutlu olmasından mutlu olduğumuz insanlarımız vardır bazen. onları, mutlu olmak için mutlu etmeye çalışabiliriz. bu, ne kadar bencilliktir ki? ya da bencillik nerde bitip başlıyor?

    YanıtlaSil