18.10.10

çalıntı sözcüklerinizi aklama kampanyası aslında yok

sözcüklerimizi çalıyorlar, farkında mısınız? konuşmalarıyla, tabirleriyle, tabularıyla sözcüklerimizi çalıyorlar! bizler ise onlara karşı koyamadan bırakıveriyoruz sözcüklerimizi kenara, çalınsınlar diye. sahiplenmişliğimiz kaybolmuş..

sözcük çalıyoruz, farkında mısınız? kleptomanlığımız hat safhada, insanların kendilerinden çalınmasın diye sakladığı sözcüklerin birer parçasını kapıveriyoruz fark etmeden her seferinde. kendi sözcüklerimiz yok hala.

sözcüksüzüz.

üstelik kendi ismimiz yerine geçen sözcüğü bile seçemediğimiz bir dünyadayız! veyahut seçtiğimizi istediğimiz gibi kullanamadığımız. tabu, seçtiğimizin kıstasları olması değil; seçtiğimizin bizim seçimimiz olmaması üzerine. ismini sevenlerin ismini sevdirildiklerinden mi sevdiklerini merak ediyorum işte.

sözcük çalma ve çaldırma olayına gelince kastım, insanlar ve kendilerine has kelimeleriydi. bir ortamda çok kalınca, konuşma tarzlarımız o insanlarınkine benziyor her nasılsa. ya da bazı kelimeleri kullanamıyoruz insanlar garipsiyor diye. direnilebiliyor bazen de işte, 'şey' yerine 'hede, bıdı' gibi kelimeler kullananlar ya da sürekli 'peki' demek gibi.
zamanında adamın teki turuncuyu turanj yapmıştı bir haftalık bir çalışma ile televizyonda, hatırlamıyor musunuz?.. insanların kullandığı farklı sözcükleri onların farklılıklarını kaybedip kendimize katma amaçlı sömürüyor, çalıyoruz! tamam, bazen de hoşumuza gittiği için. ben bilinçsiz yapılanlardan bahsediyorum ama.

neyse, öyle.

ayrıca hala kendi ismimizi bile seçemiyor olmamız, sözcüklerin ne kadar adaletsiz kullandırıldığının bir göstergesidir.
ben, eshevar.

1 yorum:

  1. kendi sözcüklerimden korkuyorum aynı zamanda. bilinçli ya da bilinçsizce sahiplendiğim ve öylece kullanıverdiğim sözcükler.

    YanıtlaSil